Välkommen till SSI-Dialog hos Stena den 30 maj

VAR: Stena Rederi, Göteborg
NÄR: 30 maj kl 13.00 – 16.15
Samverkan med: Stena Rederi, Malin Sulz

Dagens fokusämne är: "Shift left i praktiken"

Denna gång träffas vi hos Stena Supportenhet och vi ska ha fokus på och dela erfarenheter kring området ”Shift left”. Vi kommer att ta upp olika praktiska exempel på aktiviteter som bidrar till att flytta kunskap närmare kunden.

Malin Sulz och hennes kollegor kommer att berätta om deras utmaningar med bl.a. att supportera fartyg som sällan ligger stilla utan är ute och far på havet utan någon fast lina för internetuppkoppling.

Vi vill dela erfarenheter och kunskaper som alla som deltar har med sig och Peter Hero kommer att sammanfatta berätta mer om de exempel och erfarenheter som diskuterades på konferensen som gick i slutet av mars i Stockholm och som handlade just om ”Shift left”.

Agenda:

13.00 – 13.30: Inledning och presentation av deltagarna
13.30 – 14.45: Presentation av Stena support
14.45 – 15.15: Fika och tid för nätverkande, (visning av Stenas support)
15.15 – 16.15: Erfarenheter kring ”Shift left” och sammanfattning från konferens

Anmäl genom att maila: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

OBS! Begränsat antal platser, först till kvarn gäller! 

(Kostnadsfritt för medlemmar, gäller även för ”prova på”)

Välkomna! /Peter Hero, Tfn: 0707 – 94 55 00

___________________________________________________________________________________

 

 

Inbjudan till SSI-Dialog/nätverksträff med SSI Region Norr

 

När: Torsdag den 1 juni, kl 10.30 – 15.00

Var: Dataductus i Skellefteå, Torggatan 24

 

Tema: ”Shift left” och intern samverkan

 

Agenda:

10.30 – 10.45: Inledning och SSI information

10.45 – 11.30: Presentation från Dataductus

11.30 – 12-00: Gemensamma diskussioner kring ämnet ”Shift left”

12.00 – 13.00: Lunch

13.00 – 14.00: Gruppdiskussioner kring hur vi förbättrar intern samverkan

14.00 – 14.15: kaffe/fika/nätverka

14.15 – 15.00: Dela erfarenheter och sammanfattning

 

Välkommen till denna SSI-Dialog och nätverksträff med SSI - Support Services Institute.

  

Det ska bli väldigt trevligt att åter få träffa alla medlemmar i nätverket Norr och vi har nu också med oss två nya medlemmar i nätverket som är Dataductus och LKAB, extra roligt att träffa er.

Vi kommer att ta upp frågor kring ”Shift left” och intern samverka som bidrar till bättre förutsättningar för First-line och som ökar FCR (First Call Resolution). 

Vi kommer också att ta upp frågor kring framtidens teknikstödssystem som vi har diskuterat och delat erfarenheter kring tidigare.

 

Deltagandet är kostnadsfritt! Gäller även ”prova på” för dig som ännu inte är medlem i SSI. 

 

Anmäl dig genom att maila Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

  __________________________________________________________________________________

 

SSI-Dialog region Stockholm 2 juni

 

NÄR: Fredagen den 2 juni kl 10.30 – 15.00

 

VAR: hos Easit, Svetsarvägen 7 i Solna

 

Tema: "Självsupport och ITSM-verktyg"

 

Vi kommer att dela erfarenheter och ta del av det senaste kring området ”Självsupport” som är ett allt viktigare område för alla som arbetar med service och support. Vad kan man förvänta sig av en modern plattform för att kunden ska få så snabb och bra service som möjligt. Vi kommer också att få ta del av Easit´s erfarenheter kring området och de kommer att visa upp en del praktiska exempel från deras ITSM-verktyg. 

 

10.30 – 10.15: Inledning och SSI information

10.15 – 11.30: Presentation från Easit

11.30 – 12-00: Gemensamma diskussioner kring ämnet självservice

12.00 – 13.00: Lunch

13.00 – 13.45: ITSM-verktygsstöd

13.45 – 14.00: kaffe/fika/nätverka

14.00 – 15.00: Gruppdiskussioner och erfarenhetsutbyte

 

Anmäl genom att maila: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

(Kostnadsfritt för medlemmar, man kan även få ”prova på” utan kostnad)

___________________________________________________________________________________

 
 
Välkommen till SSI-dialog hos Linnéuniversitetet i Kalmar
 

Dagens fokusämne är: ”Självservice i praktiken”

 

Den 21 juni kl 11.00 – 15.30

Denna gång är vi hos Linnéuniversitetet i Kalmar och vår värd är Susanne Larrson som är chef för IT-supporten och Servicedesk. Susanne ansvarar för både enheten i Växjö och Kalmar, två relativt lika stora enheter som arbetar 100% tillsammans. Vi kommer att få lyssna till Susanne och hennes kollegor bl.a. om hur de får verksamheten att samaverka och hur de arbetar och tänker kring självsupport.

 

Vi kommer att fokusera extra på området självsupport och utmaningarna med att få kunder och användare att ta till sig självservice på ett bra sätt. Alla som deltar i nätverksträffen har säkert några erfarenheter som man kan dela med sig om. Vi kommer att prata om självservice i praktiken och vad som verkligen fungerar och inte fungerar. Vi kommer också in på området ”Shift left” som är en viktig del för att kunna lyckas med självservice.

 

Agenda:

11.00 – 11.15: Inledning och kort presentation av SSI och deltagarna

11.15 – 12.00: Presentation av Linnéuniverstitetets IT-support och Servicedesk

12.00 – 13.00: Gemensam lunch

13.00 – 14.00: Gruppdiskussioner kring självservice

14.00 – 14.30: Fika och nätverkande, visning av Servicedesk och Infocenter

14.30 – 15.30: Diskutera och dela erfarenheter kring självservice, vad funkar, hur?

 

Anmälan mailas till: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

(Kostnadsfritt medlemmar och fritt att testa på för nya)

 

Plats: Linnéuniversitetet i Kalmar

___________________________________________________________________________________

 

 

SSI-Dialog/nätverksträff region Stockholm 

 

NÄR: 31:e augusti 2023

VAR: Sundbyberg hos IT Software

 

FOKUS PÅ: "Integrationer och smarta supportverktyg"

Behovet av support och ökad användarvänlighet ökar hela tiden om det kommer allt fler smarta och automatiserade verktyg som hjälper oss att bli bättre och bättre.
Vilka verktyg pratar vi om och hur kan vi säkerställa stabila och smidiga integrationer.
IT Softwares ”Solution Hub” är en gemensam plattform för olika integrationer. Kommunikation mellan olika system är oftast en grundläggande förutsättning för att få systemen fungera som tänkt samtidigt som kunden ska få en sömnlös upplevelse.

IT Software har utvecklat egna integrationer med stora möjligheter för automatisering och en smartare vardag. På denna SSI-Dialog och nätverksträff får vi ta del av deras erfarenheter om vad som är viktigt att tänka på när man ska integrera andra verktyg.

Agenda:

09.00 – 09.20: Inledning av Peter Hero - SSI
09.20 – 09.45: Presentation av it Software, Chatbot och support
09.45 – 10.30: Så funkar en integrationsplattform – Solution Hub
10.30 – 12.00: Fika och erfarenhetsutbyte kring ”smarta supportverktyg”

Adress: Sundbybergs Torg Värd: Lorina Salman, IT Software

Anmäl genom att maila: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
(Kostnadsfritt för medlemmar, man kan även få ”prova på” utan kostnad)

 

 

Tidigare genomförda SSI-Dialoger

 


 

Nätverksgrupper - SSI-dialog

Erfarenhetsutbyte för kompetens. 

SSI-dialogerna är en viktig del av medlemskapet i SSI. Utnyttja de möjligheter till personlig kompetensutveckling inom support som nätverksgrupperna ger. Nätverkande kompletterar de utbildningar och konferenser du deltar i för att bli skickligare inom din roll. 

I rollen som supportansvarig känner många av våra medlemmar att de ofta är ensamma med de bekymmer och utmaningar vardagen bjuder. Ofta finns behov av att ha någon att diskutera med, ta del av hur andra löst situationer eller få inspiration till hur man kan utveckla sig själv eller sin verksamhet. Genom SSI Dialog ges du som medlem möjligheten att diskutera och utbyta erfarenheter i en mindre grupp.

SSI Dialog träffas fyra gånger per år, en halvdag varje gång, och träffarna är utformade som kombinerade seminarier, studiebesök och samtalsforum. Varje träff har ett tema som belyser något som är nytt och intressant eller något som deltagarna efterfrågat. Träffarna arrangeras  hos någon av SSI Dialogs gruppmedlemmar i form av ett studiebesök.

Möjligheten att medverka i SSI Dialog är reserverad för medlemmarna i SSI. SSI Dialog är en medlemsförmån och därför kostnadsfritt för SSI:s medlemmar.

Anmäl dig till nätverkande i en SSI-dialog! Maila Peter Hero på SSI, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. 

För dig som inte redan är medlem erbjuder vi ett prova på möte för att du ska få veta mer om vad du får ut av SSI-dialogerna innan du blir medlem i SSI. 

Nya dialogdatum läggs in så snart vi vi bestämt datum.