– Sveriges största nätverk för dig som arbetar med IT-support och service
Institutet har funnits sedan 1993 och är idag Sveriges största nätverk för företag, organisationer och personer som arbetar med support och service. Medlemmarna arbetar som chefer, arbetsledare och beslutsfattare inom det privata näringslivet eller offentlig sektor. Det gemensamma för våra medlemmar är att de arbetar med
IT-support- och helpdeskfrågor.
SSI arbetar för att
- etablera branschen genom ökad status och kompetens.
- skapa nätverk som gynnar branschen och dess verksamma.
- du och dina medarbetare får nödvändig kompetens, kunskap, verktyg och nätverk som behövs i ert arbete.
Medlemskap i SSI
Som medlem får du tillgång till det senaste inom support genom nätverk, seminarier, frukost- och lunchmöten, konferenser, studieresor och omvärldsbevakning. Du får stora möjligheter att påverka medlemsförmåner och tjänster.
Vi samarbetar med HDI i USA för certifieringar och utbyte av information om IT-support.
Om du vill ha mer information om Support Services Instiute kan du antingen gå in på vår hemsida, www.supportinst.se, eller kontakta oss på telefon 0707-94 55 00.
Du kan bli medlem i SSI antingen genom att anmäla dig på vår hemsida eller genom att kontakta oss.
SSI ansvarig Sverige
Peter Hero
Support Services Institute
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Tel +46-707 94 55 00