ITIL® 4 Foundation Bridge


Klicka på ett datum nedan för att boka plats på kursen:



ITIL® 4 Foundation Bridge-kursen vänder sig till dig som har ett ITIL® v3 Foundation-certifikat och som behöver förstå förändringarna mellan ITIL® v3 och ITIL® 4 för att kunna förbereda dig för och certifiera dig på ITIL® 4 Foundation. 

På kursen går vi igenom vad som är nytt i ITIL® 4 och belyser och diskuterar skillnader mellan de två versionerna och hur vidareutveckling av ramverket har skett för att möta dagens behov.

Målgrupp
Kursen riktar sig till dig som har ett ITIL® v3 Foundation-certifikat och har erfarenhet från ITIL®s best practice sen tidigare i ditt arbete.

Förkunskapskrav
ITIL®v3 Foundation-certifikat. 

Både ITIL® v3 och ITIL® v3 Edition 2011 är kvalificerande.

Certifiering
Certifiering sker inte under själva kursdagen utan det bokar du upp vid ett separat tillfälle. Detta kan göras under kursdagen. Certifieringen sker elektroniskt och kan ske antingen på plats i våra lokaler eller på distans med webbövervakning (extra kostnad på 500 kr tillkommer).

Målsättning
Efter genomgången utbildning kommer deltagaren ha erhållit kunskap om nyheter i ITIL®4 och förändringar från den tidigare versionen ITIL®v3. Med den kunskapen som grund kan deltagaren sedan förbereda sig för en ITIL® 4-certifiering.

Språk
Kursmaterialet och certifieringen är på engelska. Kursledaren pratar svenska.

Kursmaterial
Kursmaterialet är digitalt.

ITIL® 4 Foundation Bridge-kursen vänder sig till dig som redan har ett ITIL®v3 Foundation-certifikat och som behöver förstå förändringarna mellan ITIL®v3 och ITIL® 4 för att kunna förbereda dig för och certifiera dig på ITIL® 4 Foundation.

Därför sker ingen genomgång eller repetition av de grundläggande koncepten för Service Management.

På kursen går vi igenom vad som är nytt i ITIL® 4 och belyser och diskuterar skillnader mellan de två versionerna och hur vidareutveckling av ramverket har skett för att möta dagens behov. Särskilt stor vikt läggs vid koncepten Service Value och Value Co-Creation, Service Value System och Service Value Chain, samt Continual Improvement och The Seven Guiding Principles.

För detaljerad beskrivning av ITIL® 4, se kursbeskrivning för ITIL® 4 Foundation.

Kurslängd
1 dag

Kursmaterial
Kursmaterialet är digitalt.

Pris
9 950 kr (ex moms)

Certifieringskostnad
2 100 kr på plats i Stockholm (ex moms)
2 600 kr på distans webb övervakat

Tider
9.00-17.00